Ves al contingut principal

TDDs a Unity(IV)

I per últim, ara que les obligacions familiars m'han donat un respir (tinc al menut dormint al meu costat), li posarem una interfície gràfica al nostre joc. Com ja sabeu he triat Unity 3D, per què m'encanta, i accepta el meu llenguatge de programació preferit (C#) per a l'scripting. El primer que he fet és crear uns apassionants gràfics amb el meu supertalent i el... mspaint!!! Per no avorrir-vos, vos pose un exemple:











Com podreu suposar, he creat una imatge per cada "vida", com el típic joc del penjat, així només s'ha de carregar en cada moment la imatge corresponent al nombre de vides (es podria fer més difícil, composant, animant... però el disseny no m'agrada, és molt avorrit i tediós i valdria més l'esperat que l'escurada).

Ara vos pose els objectes que he posat:



Si mirem la imatge tenim:
  • 1 Sprite, Vides que es on anem posant la imatge del penjat segons les vides
  • 5 3DText (TextMesh):
  1. Paraula: La paraula que hem d'encertar, les lletres que encara no hem encertat apareixeran amb un _
  2. LletresOK i LletresOK: una etiqueta indicant que davall està la llista de lletres encertades/fallades
  3. LletresOKText i LletresKOText: la llista de lletres encertades i fallades
  • La càmera
  • Un objecte (buid) GameController on he assignat l'script de control de joc (podria estar en la càmera, però no m'agrada barrejar coses)






Ara anem al codi de l'script assignat a gamecontroller, primer definim les variables que anem a gastar:

                private string Word;
private string LettersOK;
private string LettersKO;
private int Lifes;
private HangMan hang;
private TextMesh WordCompletedText;
private TextMesh LletresOKText;
private TextMesh LletresKOText;
private SpriteRenderer SpR;
public Sprite[] Vides;





La variable Sprite serà pública per que així podrem definir-la amb les imatges des de unity sense tocar una línia de codi, ja que les variables públiques apareixen a l'inspector de l'objecte a Unity.
Continuem, a l'start, és a dir a la creació simplement creem l'objecte del joc hang:
                void Start ()
{
hang = new HangMan ("hola");
}
Faltaria també posar el wordextractor, però per a este exemple no l'hem gastat, per simplificar. I ara el controlador que estarà en la funció OnGUI, tindrà 4 blocs:
  1. Assignació de variables
  2. Mostrar les variables
  3. Comprovar guanyat/perdut i mostrar missatge
  4. Comprovar si s'apreta una tecla i executar l'intent d'endivinar

void OnGUI ()
{
//BLOC1
Word = hang.GetWordCompleted ();
Lifes = hang.lifes;
LettersOK = hang.LettersOK;
LettersKO = hang.LettersTried;
WordCompletedText = (TextMesh)GameObject.FindWithTag ("WordCompleted").GetComponent (typeof(TextMesh));
LletresOKText = (TextMesh)GameObject.FindWithTag ("LletresOK").GetComponent (typeof(TextMesh));
LletresKOText = (TextMesh)GameObject.FindWithTag ("LletresKO").GetComponent (typeof(TextMesh));
//BLOC2
LletresOKText.text = LettersOK;
LletresKOText.text = LettersKO;
WordCompletedText.text = Word;
SpR = (SpriteRenderer)GameObject.FindWithTag ("Vides").GetComponent (typeof(SpriteRenderer));
SpR.sprite = Vides [Lifes];
//BLOC3
if (Lifes == 0) {
print ("you die");
}
if (hang.WordCompleted ()) {
print ("you win");
}
//BLOC4
if (Input.anyKeyDown) {
Event e = Event.current;
if (e.isKey) {
if (e.keyCode >= KeyCode.A && e.keyCode <= KeyCode.Z) {
hang.GuessLetter (e.keyCode.ToString ().ToLower () [0]);
}
}
}
}

L'única cosa que pot ser siga complicada és esta línia:
SpR.sprite = Vides [Lifes]; 
Com al vector d'sprites Vides tenim totes les imatges corresponents al penjat (sense cap part del cos a tot el cos una a una, en total 7: res, cap, tronc, braç esquerre,braç dret, peu esquerre, peu dret), li assignarem el corresponent a les vides que tinga. SpR és l'objecte sprite "Vides" que podem veure a la captura de pantalla de l'entorn Unity que he posat adés.
En breu posaré el projecte per a baixar, i podreu veure la versió web a:
http://hangman.vicentfernandez.cat (Encara no disponible)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Hui he vist la por als ulls

Estic trist ,molt trist.Vinc de la manifestació del 9 d'octubre i, puc dir que he vist moltes coses, però el que no he vist és democràcia.
He vist moltes banderes d'Espanya i blaveres dels increpadors, però no he vist democràcia. Les seues paraules eren "ven aquí fuera", "te voy a meter esa bandera por el coño", etc.He vist com manifestants fàcilment identificables entraven a provocar i la Policia Nacional no feia res per evitar-ho, però no he vist democràcia. He vist com un pare utilitzava al seu fill per provocar, i amb actitud agresiva (inclús anava a pegar-li manotada a un), però no he vist democràcia.He vist com es permetia una manifestació no autoritzada que podia alterar l'ordre públic. Segons la sacrosanta Constitució Espanyola, això és il·legal, però no he vist democràcia.He vist com la Policia Nacional tractava respectuosament, i inclús es coordinava amb els feixites. A nosaltres ens miraven amb cara de fàstic, però no he vist democràcia.He vi…

Comparativa dels Sistemes Polítics Espanyol, Valencià i d'un partit polític. (II)

El Poder Executiu En l’Estat Espanyol, el poder executiu real bé donat pel President del Govern. Aquest triarà els Vicepresidents, Ministres, etc (directa o indirectament, alguns alts càrrecs els triaran els corresponent Ministres). No hi ha cap limitació al respecte la persona elegida (no ha de ser diputada, ni cap límit de formació, etc.).
Al País Valencià, l’òrgan executiu és el Consell, i, existeix, de manera anàloga, el president del Consell (què és, també, el president del Generalitat, el és conjunt d’institucions d’autogovern). S’elegix de manera anàloga al President del Govern espanyol, però amb la diferència que ha d’ésser elegit entre els diputats de les Corts Valencianes. Aquest procedirà, igual que al govern espanyol, a nomenar el seu gabinet.
Al Bloc Nacionalista Valencià, el poder executiu rau en l’Executiva Nacional. Aquesta, de manera tradicional, és triada al Congrés Nacional des d’un sistema de llista tancada majoritari. Encara que tradicionalment sol haver-hi només…

Comparativa dels Sistemes Polítics Espanyol, Valencià i d'un partit polític. (I)

Introducció Els partits polítics, intenten ser al seu funcionament un reflex del que volen per a la societat. És a dir, mantenen unes estructures de govern similars a les de la societat, establint certs paral·lelismes (llevat certes limitacions, clar).  En el present article, m’agradaria comparar el funcionament del partit a que pertany (el Bloc Nacionalista Valencià) amb el govern nacional valencià i l’estatal de Madrid.
Carta Magna En l’estat la carta magna és la Constitució Espanyola, va ser aprovada en 1978. Per a ser modificada, segons els articles calen majories reforçades (⅗ o ⅔), i un referèndum posterior. No hi ha revisió periòdica, si no ha de ser a iniciativa dels partits de Las Cortes. No és possible via Iniciativa Popular.  Ho podem trobar al Títol X. És la màxima llei legislativa. Per a l’autogovern valencià, la Carta Magna és l’Estatut d’Autonomia. Té rang de Llei Orgànica, per tant,està només un esglaó per davall de la Constitució Espanyola. Es podrà impulsar des de…