TDDs a Unity

Sí ja sé que feia molt de temps que no escrivia al bloc, no és que ho tinga abandonat, però acabe de ser pare, i l'embaraç i la meua xiqueta i el treball han segut prou durets últimament. A banda, duc aprenent a gastar Unity3D estos temps, la veritat és que estic enamorat del seu sistema, i a més em permet gastar el meu actual llenguatge preferit: C#.
Unity no és un entorn de desenvolupament, si no un entorn per a la creació de videojocs. Només es gasten llenguatges de programació per al comportament (scripting). Per a això és gasta un editor extern (ve per defecte el Monodevelop, però vaig aconseguir una vegada posar el Visual Studio.). Una de les primere limitacions que veig com a programador, és què Unity3d no està pensat en ells. Per tant no hi ha moltes opcions. Per exemple no he trobat cap eina per a realitzar els TDDs. Pot ser amb un plugin del Monodevelop, però vaig idear no pedre el temps. En un minijoc que estic realitzant ara (dels meus projectes mitjanets ja parlaré en un altre post) vaig pensar aïllar tot el que siga programació i fer-ho amb el Visual Studio amb nunit. Programes totes les classes que necessites (ja vaig parlar a un post anterior) i després inclous els arxius C# al teu projecte Unity. Simplement necessitaràs "programar" la classe de gestió dels objectes i les classes que deriven de MonoBehaviour, però deurien de ser les mínimes. Per exemple, si vullguerem fer un enemic, podriem programar l'atac, els atributs, l'AI... sense capturar update,OnGUI... i després afegir-lo... Estic parlant de C#, si gastem Javascript res ens impedix gastar jasmine, per exemple...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Comparativa dels Sistemes Polítics Espanyol, Valencià i d'un partit polític. (II)

Clean Code... WTF? És realment viable?

Hui he vist la por als ulls