Passa al contingut principal

TDDs a Unity

Sí ja sé que feia molt de temps que no escrivia al bloc, no és que ho tinga abandonat, però acabe de ser pare, i l'embaraç i la meua xiqueta i el treball han segut prou durets últimament. A banda, duc aprenent a gastar Unity3D estos temps, la veritat és que estic enamorat del seu sistema, i a més em permet gastar el meu actual llenguatge preferit: C#.
Unity no és un entorn de desenvolupament, si no un entorn per a la creació de videojocs. Només es gasten llenguatges de programació per al comportament (scripting). Per a això és gasta un editor extern (ve per defecte el Monodevelop, però vaig aconseguir una vegada posar el Visual Studio.). Una de les primere limitacions que veig com a programador, és què Unity3d no està pensat en ells. Per tant no hi ha moltes opcions. Per exemple no he trobat cap eina per a realitzar els TDDs. Pot ser amb un plugin del Monodevelop, però vaig idear no pedre el temps. En un minijoc que estic realitzant ara (dels meus projectes mitjanets ja parlaré en un altre post) vaig pensar aïllar tot el que siga programació i fer-ho amb el Visual Studio amb nunit. Programes totes les classes que necessites (ja vaig parlar a un post anterior) i després inclous els arxius C# al teu projecte Unity. Simplement necessitaràs "programar" la classe de gestió dels objectes i les classes que deriven de MonoBehaviour, però deurien de ser les mínimes. Per exemple, si vullguerem fer un enemic, podriem programar l'atac, els atributs, l'AI... sense capturar update,OnGUI... i després afegir-lo... Estic parlant de C#, si gastem Javascript res ens impedix gastar jasmine, per exemple...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Hui he vist la por als ulls

Estic trist ,molt trist.Vinc de la manifestació del 9 d'octubre i, puc dir que he vist moltes coses, però el que no he vist és democràcia. He vist moltes banderes d'Espanya i blaveres dels increpadors, però no he vist democràcia. Les seues paraules eren "ven aquí fuera", "te voy a meter esa bandera por el coño", etc. He vist com manifestants fàcilment identificables entraven a provocar i la Policia Nacional no feia res per evitar-ho, però no he vist democràcia. He vist com un pare utilitzava al seu fill per provocar, i amb actitud agresiva (inclús anava a pegar-li manotada a un), però no he vist democràcia. He vist com es permetia una manifestació no autoritzada que podia alterar l'ordre públic. Segons la sacrosanta Constitució Espanyola, això és il·legal, però no he vist democràcia. He vist com la Policia Nacional tractava respectuosament, i inclús es coordinava amb els feixites. A nosaltres ens miraven amb cara de fàstic, però no he vist democràc

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el