Passa al contingut principal

TDDs a Unity (II)

Bo, doncs com ja comentava intentarem crear un joc simple del penjat. Les regles són simple:

  1. Es tria una paraula
  2. Es tenen 6 vides (cap, braços, cos, cames)
  3. La paraula ix inicialment substituida cada lletra per un caràcter '_'
  4. Es pot elegir entre resodre i endivinar una lletra
  • Si resols i encertes guanyes
  • Si resols i no encertes perds una vida
  • Si endivines una lletra se substituix el caràcter '_' per la lletra corresponent en la posició pertinent
  • Si no encertes la lletra perds una vida


Comencem a programar ;) Obrim el Visual Studio i creem un projecte C# (per exemple de consola). Si no elegixes un projecte buid com jo, a l'intentar fer els tests, et dona un error que no troba cap main, te tocarà crear un nou arxiu.cs, i posar-li una funció main dummy:


 class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
        }
    }

Afegim a la solució un projecte nou de test (ja ho vaig explicar a un altre post) i automàticament ens crea un test d'unitat, jo vaig pensar en aquestos tests:

  • public void GuessWordOK()
  • public void GuessWordFail()
  • public void LetterFail()
  • public void LetterOK()
  • public void WordCompleted()
  • public void WordNotCompleted()
  • public void YourDead()
  • public void CantGuessWordWhenDead()
  • public void CantGuessLetterWhenDead()
  • public void IndexIsGuessed() (Este crec que no faria falta )
  • public void GetLetterAtIndex() (Este crec que tampoc faria falta)
  • public void GetWordCompleted() 


No vaig a copiar i pegar totes les funcions per no avorrir (potser puge el codi el github), mirem per exemple la primera i la última:

 [TestMethod]
        public void GuessWordOK(){
            Tests.HangMan Hang = new Tests.HangMan("hola");
            bool res1 = Hang.DoTry("hola");
            Assert.IsTrue(res1);
        }
Creem la classe penjat (el joc), i intentem endevinar la paraula.
[TestMethod]
        public void GetWordCompleted()
        {
            HangMan Hang = new HangMan("hola");
            Hang.GuessLetter('o');
            Hang.GuessLetter('l');
            Hang.GuessLetter('z');
            Assert.AreEqual("_ol_", Hang.GetWordCompleted());
        }
Creem la classe joc i després de 3 intents (dos encertats i un fallit) comprovem que les lletres encertades estan actives i les que no amb un '_'

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el

Google no és programari lliure

Duc des de ni sé els anys treballant en Linux. De fet, vaig passar de MS-DOS a Linux sense passar per windows 95. Només he gastat windows (ho he de confessar)per a jugar, i farà un any, el windows 8. No m'ha agradat i ara he tornat a Linux. Valga esta confessió personal per explicar el meu dubte existencial. Hi ha molta gent que critica Apple o Microsoft i diu que l'alternativa és Android , i es compra un Samung, per exemple. M'he parat a pensa-ho i pràcticament és el mateix. Android pot ser bastat en Linux i tinga bona part de codi obert, però hi ha una part que no. I el núvol de Google és completament tancat (algú té el codi del buscador o de gmail?). En general (i a no ser que instal·lem alguna rom on tot siga lliure), és un poc més lliure que ios (Darwin, el codi font del kernel d'ios, és de codi obert, el que és tancat és la seua interfície). És a dir que els serveis que proporcionen les tres companyies (buscador, correu, núvol...) són igual de tancats (i estan sig