Passa al contingut principal

TDDs a Unity(III)

Bo, seguint amb el joc del penjat, ara necessitarem alguna font de dades de les paraules. La forma més fàcil que he pensat és llegir d'un arxiu que continga un text (aleatori, lliure...) i extraiga una paraula, és a dir,

  • Indique l'arxiu
  • demane una paraula entre min i max lletres (ens permetrà configurar nivell de dificultat)
  • si després d'un determinat nombre d'intents no la trobe retorne "fail" (alguna cosa debia de fer)

Per tant només he trobat dos TDDs reals (altres com arxiu no existent... no els he contemplat, la veritat):

  • TestFailWord()
  • TestWordBetwenLimits()

Analitzem el codi del primer test:

 [TestMethod]
        public void TestFailWord()
        {
            WordExtractorClass W = new WordExtractorClass(@"C:\Users\Vicent\Desktop\prova.txt", 100,200);
            W.getNewWord();
            Assert.AreEqual(W.CurrentWord, "fail");
        }

Demanem de l'arxiu una paraula entre 100 i 200 lletres (suposem que no existeix) i comprovem que la paraula siga el cas d'error

Vegem el segon:

[TestMethod]
        public void TestWordBetwenLimits()
        {
            WordExtractorClass W = new WordExtractorClass(@"C:\Users\Vicent\Desktop\prova.txt", 6, 10);
            W.getNewWord();
            string _w = W.CurrentWord;
            Assert.IsTrue(_w.Length >= 6);
            Assert.IsTrue(_w.Length <= 10);
            Assert.AreNotEqual(_w, "fail");
        }
Igual que l'anterior però ara la demanem entre 6 i 10 (per exemple). Comprovem que estiga entre els límits i que la paraula no siga "fail". L'última comprovació és per què en algun test vaig posar límits entre 2 i 6, i tornava "fail" que si que acomplia eixos requisits però era debut error del programa.


Si ens fixem ja tenim el joc en c#. Ara només necessitem una interfície. Es pot programar en mode consola, en unity, XNA, DirectX... el que siga, podem empotrar-ho on vullgam que el que és el joc, ja està creat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el

Google no és programari lliure

Duc des de ni sé els anys treballant en Linux. De fet, vaig passar de MS-DOS a Linux sense passar per windows 95. Només he gastat windows (ho he de confessar)per a jugar, i farà un any, el windows 8. No m'ha agradat i ara he tornat a Linux. Valga esta confessió personal per explicar el meu dubte existencial. Hi ha molta gent que critica Apple o Microsoft i diu que l'alternativa és Android , i es compra un Samung, per exemple. M'he parat a pensa-ho i pràcticament és el mateix. Android pot ser bastat en Linux i tinga bona part de codi obert, però hi ha una part que no. I el núvol de Google és completament tancat (algú té el codi del buscador o de gmail?). En general (i a no ser que instal·lem alguna rom on tot siga lliure), és un poc més lliure que ios (Darwin, el codi font del kernel d'ios, és de codi obert, el que és tancat és la seua interfície). És a dir que els serveis que proporcionen les tres companyies (buscador, correu, núvol...) són igual de tancats (i estan sig