Passa al contingut principal

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma".
Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#):
Creem una nova classe, Dau:
namespace RollDice
{
    public class Dau
    {

    }
Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests.
Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#:
Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau:
[TestClass]
    public class testDau
    {

         [TestMethod]
         public void TestMethod1(){
        }
    }

De moment només ens interessa saber que el mètode que hi haja darrere de cada [TesMethod] Serà un test, ens eixirà a la finestra de tests (després veurem).
Què és el primer que hem de comprovar? Que li fa falta a un dau? El nombre de cares, no? Si no heu jugat a rol, possiblement no ho entendreu ;)
canviem el nom al test, per a que siga més encertat, creem un dau amb 4 cares i comprovem que realment les tinga quan es crea, per a això ens caldrà afegir una variable privada dau:
 private Dau dau;
 [TestMethod]
        public void TestCares()
        {
            dau = new Dau(4);
            Assert.AreEqual(4, dau.getCares);           
        }

Anem a pams, el primer que passa és què això no compila, la classe Dau està buida i no té cap mètode, fem que compile, afegim a la classe dau el constructor i la propietat cares:
 public Dau(int cares)
        {
            getCares = cares;
        }       
        public int getCares {  get; private set; }

 Ara que compila anem a veure que fa el test. Crea un dau de 4 cares, i el test passarà (les condicions de passar el test es fan amb les instruccions Assert) si efectivament el test és de 4 cares.  Seleccionem el menu Test->Run All Test

Si el test passa veurem un check verd, si no passa, veureu una aspa roja,comproveu-ho posant:
  Assert.AreEqual(5, dau.getCares);

Una vegada ja tenim comprovat que el constructor funciona, anem a acabar el dau. Què li falta? Tirar, l'opció de tirar. Abans de programar el codi, recordeu, hem de fer el test; afegim a la classe de test:
 [TestMethod]
        public void TestTirades()
        {
                dau = new Dau(10);
                 int tirada = dau.Tirada();
                Assert.IsTrue(tirada <= 10);
                Assert.IsTrue(tirada >= 1);
          }

      
en este exemple, creem un dau de 10 cares, el llancem, i comprovem que la tirada estiga entre 1 i el nombre de cares. Com no compilarà, creem el mètode a la classe dau:
  public int Tirada()
        {
            Random random = new Random();
            return random.Next(1, getCares);
        }

Vejam que el test passa. Òbviament este test, només serà vàlid per a 10 cares, res ens impedix fer este test:

 [TestMethod]
        public void TestTirades()
        {
          
            for (int i = 1; i <= 20; i++)
            {
                dau = new Dau(i);
                int tirada = dau.Tirada();
                Assert.IsTrue(tirada <= i);
                Assert.IsTrue(tirada >= 1);
            }
        }

 I així hauriem comprovat que els daus, almenys fins a 20 cares, funcionen ;). Doncs això és el TDD, primer realitzar quins tests ha de passar (incloent limits de vectors, entrades extranyes, si llança excepcions...)
A propers posts continuarem el projecte afegint múltiples configuracions per al projecte

Comentaris

  1. Espere que hages llegit "Test-Driven Development by Example (Kent Beck)" o algún d'aquests i t'hages adonat que l'últim fragment de codi que has escrit és una burrada: els tests no han d'incloure lògica (for, while, switch i demés en un test són caca) i els tests només han de testejar una cosa (més d'un Assert per test també és caca)

    Això sí, no em preguntes per què :P

    ResponElimina
  2. Bo, en la pàgina de l'autor de Clean Code, Robert C. Martin, tenen un exemple, d'una partida de bolos on gasten lògica ;-)
    A banda, el tema de múltiples assert es deu a la limitació dels tests. No permet establir límits, comprovar si llança excepcions...
    Tot això no lleva que tingues raó i el codi siga una merda.

    ResponElimina
  3. Més menys per la meitat:
    http://www.objectmentor.com/resources/articles/xpepisode.htm

    public void testPerfectGame()
    {
    for (int i=0; i<12; i++)
    {
    g.add(10);
    }
    assertEquals(300, g.score());
    assertEquals(10, g.getCurrentFrame());
    }

    ResponElimina
  4. Segur que a la pàgina de després diu: "mai feu això a casa, els tests no han d'incloure lògica i més d'un assert"... però no ho has llegit :D

    ResponElimina
  5. Segur, però ja saps... com a bon tertuliano pepero, cite el que em convé, ho descontextualitze i ignore la resta 😉

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el

Google no és programari lliure

Duc des de ni sé els anys treballant en Linux. De fet, vaig passar de MS-DOS a Linux sense passar per windows 95. Només he gastat windows (ho he de confessar)per a jugar, i farà un any, el windows 8. No m'ha agradat i ara he tornat a Linux. Valga esta confessió personal per explicar el meu dubte existencial. Hi ha molta gent que critica Apple o Microsoft i diu que l'alternativa és Android , i es compra un Samung, per exemple. M'he parat a pensa-ho i pràcticament és el mateix. Android pot ser bastat en Linux i tinga bona part de codi obert, però hi ha una part que no. I el núvol de Google és completament tancat (algú té el codi del buscador o de gmail?). En general (i a no ser que instal·lem alguna rom on tot siga lliure), és un poc més lliure que ios (Darwin, el codi font del kernel d'ios, és de codi obert, el que és tancat és la seua interfície). És a dir que els serveis que proporcionen les tres companyies (buscador, correu, núvol...) són igual de tancats (i estan sig