Passa al contingut principal

PHP vs Node.js: rendiment en concurrència

Bo, doncs per motius laborals i familiars he estat un poc absent (del bloc), però ja aprofitant unes proves que he fet al treball, vaig a mostrar els resultats obtesos.
En principi, com sempre li he tingut mania al javascript, pensava que seria més lent que el php, però pareix ser que l'asincronisme fa que en determinades coses vaja molt més ràpid. La prova consisteix en recorrer un parell de taules enormes (400k registres) i fer alguns càlculs. He fet les proves amb el benchmarking de apache (ab), anem a veure el codi, he obviat les consultes per simplificar:

PHP

$sql='';
$preguntesResult =  mysql_query($sql) or die('Consulta fallidaA: ' . mysql_error());

$sqlrespostes= ''
$respostesResult =  mysql_query($sqlrespostes) or die('Consulta fallidaB: ' . mysql_error());
while($line = mysql_fetch_array($preguntesResult, MYSQL_ASSOC)){
  $preguntes[]= $line;
}
foreach ($preguntes as $pregunta) {

}
$cadena = "";
while($line = mysql_fetch_array($respostesResult, MYSQL_ASSOC)){
  $respostes[] = $line;

  foreach($preguntes as $pregunta){
      $cadena .= $pregunta["id"] . ":" . $line["pregunta"] . "\n";
      //echo $cadena;
  }
}
file_put_contents("volcat1.php.txt",$cadena,FILE_APPEND);
foreach($preguntes as $pregunta){
  //
}


Node.js


var mysql = require('mysql');
var http = require('http');

function doProcess(req, res) {
  var connection = mysql.createConnection({
  });
  connection.connect();
  respostes = [];
  preguntes = [];
  sql = ';
  connection.query(sql, function(err, rows, fields) {
    if (err) throw err;
    for (i = 0; i < rows.length; i++) {
      preguntes[i] = rows[i];
    }
    for (i = 0; i < preguntes.length; i++) {

    }
    for (i = 0; i < preguntes.length; i++) {

    }
  });
  sql2 = '';
  cadena = "";
  connection.query(sql2, function(err, rows, fields) {
    if (err) throw err;
    for (i = 0; i < rows.length; i++) {
      respostes[i] = rows[i];
      for (j = 0; j < preguntes.length; j++) {        
        cadena += preguntes[j]["id"] + ":" + respostes[i]["pregunta"] + "\n";        
      }
    }
      res.writeHead(200, {
        'Content-Type': 'text/html'
      });
      res.write('Acabat');
      res.end();
    }
  });

  connection.end();
}
server = http.createServer(doProcess);
server.listen(8080);


Els resultats em van sorprender, executats a aquesta màquina:
CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
RAM: 4GB 
a un lliurex 14.04 Pime, anem a fer 10000 peticions amb una concurrència de 10 simulant les peticions que anaven a fer.

Provem el benchmark php:

ab -r -n 10000 -c 10 http://localhost/benchmark1.php

i el resultat:

Server Software: Apache/2.4.10
Server Hostname: localhost
Server Port: 80

Document Path: /benchmark1.php
Document Length: 6 bytes

Concurrency Level: 10
Time taken for tests: 5123.183 seconds
Complete requests: 10000
Failed requests: 0
Total transferred: 2080000 bytes
HTML transferred: 60000 bytes
Requests per second: 1.95 [#/sec] (mean)
Time per request: 5123.183 [ms] (mean)
Time per request: 512.318 [ms] (mean, across all concurrent requests)
Transfer rate: 0.40 [Kbytes/sec] received

Connection Times (ms)
min mean[+/-sd] median max
Connect: 0 0 0.0 0 0
Processing: 936 5123 1472.6 5331 9829
Waiting: 936 5119 1471.5 5325 9829
Total: 936 5123 1472.6 5331 9829

Percentage of the requests served within a certain time (ms)
50% 5331
66% 5901
75% 6233
80% 6392
90% 6864
95% 7272
98% 7737
99% 8073
 100% 9829 (longest request)  


És a dir, 1,42 hores en fer el test, una mitjana de 5s per petició. Ara provem el codi en node:

ab -r -n 10000 -c 10 http://localhost/:8080

i el resultat:

Server Software:        Apache/2.4.10
Server Hostname:        localhost
Server Port:            80

Document Path:          /:8080
Document Length:        278 bytes

Concurrency Level:      1000
Time taken for tests:   59.963 seconds
Complete requests:      100000
Failed requests:        698
   (Connect: 0, Receive: 206, Length: 286, Exceptions: 206)
Non-2xx responses:      99714
Total transferred:      45669012 bytes
HTML transferred:       27720492 bytes
Requests per second:    1667.70 [#/sec] (mean)
Time per request:       599.630 [ms] (mean)
Time per request:       0.600 [ms] (mean, across all concurrent requests)
Transfer rate:          743.77 [Kbytes/sec] received

Connection Times (ms)
              min  mean[+/-sd] median   max
Connect:        0   18 255.1      1    7016
Processing:     3  156 2055.9      9   52491
Waiting:        0  103 1720.5      8   39935
Total:          5  174 2103.1     10   52491

Percentage of the requests served within a certain time (ms)
  50%     10
  66%     10
  75%     11
  80%     11
  90%     13
  95%     16
  98%     22
  99%   1190
 100%  52491 (longest request)


Sorprenentment, i després d'esperar més d'una hora i mitja a l'enterior test, este tarda quasi un minut per a resoldre el mateix problema. Després d'un dia revisant el codi per que pareix que hi haja un error, per mi i per altra gent, i vegent i comparatnt resultats, vegem que node.js guanya en el seu terreny, és a dir, múltiples peticions concurrents. Ja que node no es bloqueja en cap cas, i en php cada petició a la base de dades és bloquejant.
Vol dir que sempre va millor node.js? Doncs supose que no, però en este cas, absolutament sí, com s'ha demostrat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el

Google no és programari lliure

Duc des de ni sé els anys treballant en Linux. De fet, vaig passar de MS-DOS a Linux sense passar per windows 95. Només he gastat windows (ho he de confessar)per a jugar, i farà un any, el windows 8. No m'ha agradat i ara he tornat a Linux. Valga esta confessió personal per explicar el meu dubte existencial. Hi ha molta gent que critica Apple o Microsoft i diu que l'alternativa és Android , i es compra un Samung, per exemple. M'he parat a pensa-ho i pràcticament és el mateix. Android pot ser bastat en Linux i tinga bona part de codi obert, però hi ha una part que no. I el núvol de Google és completament tancat (algú té el codi del buscador o de gmail?). En general (i a no ser que instal·lem alguna rom on tot siga lliure), és un poc més lliure que ios (Darwin, el codi font del kernel d'ios, és de codi obert, el que és tancat és la seua interfície). És a dir que els serveis que proporcionen les tres companyies (buscador, correu, núvol...) són igual de tancats (i estan sig