Passa al contingut principal

XNA: el perquè de tot plegat

Parafrassejant el títol del mestre Monzó, duc uns dies pegant-li voltes a una cosa, la idea de fer un joc. No tinc massa temps, i estic fent massa coses a l'hora, però m'apasiona la idea d'un joc multiplataforma. Mai de la vida havia programat videojocs, la veritat, mai m'havia agradat. Però ara em pica el cuquet. Però bé com a introducció personal ja n'hi ha prou. He estat mirant, i vaig a provar amb XNA. El què més m'ha agradat és que el mateix codi (repetisc, el mateix codi), val per fer fer programes(jocs) en:
-Windows phone
-Windows
-XBOX

Anem a fer una demostració (basada en les tutorials de RB Whitaker):


Instal·lem el VS2010 (podem fer-ho amb la versió express, gratuita), i després del SP1, ens baixem i instal·lem el XNA. Una vegada instal·lat podrem elegir quin tipus de projecte volem:


Com no tenim (jo almenys) una XBOX, ens haurem de conformar amb un Microsoft Game ;)

Veurem que tenim una classe Game1, dins d'un namespace windowsGame2 (que deuriem de canviar en desenvolupaments seriosos). Anem a posar un fons de pantalla, afegim com a variable de classe:
private Texture2D background;
Ara afegirem al projecte, l'arxiu a carregarm el meu cas, el mural que va pintar la meua princesa, Content->Botó dret->Afegir element existent
Tornem al codi,  i busquem l'event LoadContent. En este event és on s'ha de fer la càrrega de les textures de tot el joc. Ahí afegirem la línia
  background = Content.Load<Texture2D>("mural");
és a dir que la variable background, carregarà una textura2d, bassant-se en el objecte mural de la secció Content (contingut). Si ens fixem, davant hi ha una línia que diu
spriteBatch = new SpriteBatch(GraphicsDevice);
la vairaible spriteBatch farà de finestra on dibuixarem tot.
Per últim ens quedarà dibuixar-ho. En l'event Draw, afegim el següent codi:

            spriteBatch.Begin();//comença a dibuixar
            spriteBatch.Draw(background, new Rectangle(0, 0, 800, 480), Color.White);
            spriteBatch.End(); //acaba

la línia central, és la interessant, dibuixa la textura background (l'hem carregada en l'event Load), com a posició inicial el centre de la pantalla, posem blanc, per què algun color s'havia de posar ;), executem i:






 Ara anem a provar si amb el mateix codi podem fer-ho per a windows phone, no vaig a explicar els motius però el XNA actualment només el tinc configurat en el VS 2012, per a la versió 8 de windows phone. En canvi el XNA per a ordinador, el tinc per a la versió VS 2010.
Ara afegirem la textura mural igual que hem fet abans:
i ara copiem i peguem el codi anterior, arranquem, esperem que arranque l'emulador, i veurem com carrega la imatge

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Comparativa dels Sistemes Polítics Espanyol, Valencià i d'un partit polític. (II)

El Poder Executiu En l’Estat Espanyol, el poder executiu real bé donat pel President del Govern. Aquest triarà els Vicepresidents, Ministres, etc (directa o indirectament, alguns alts càrrecs els triaran els corresponent Ministres). No hi ha cap limitació al respecte la persona elegida (no ha de ser diputada, ni cap límit de formació, etc.).
Al País Valencià, l’òrgan executiu és el Consell, i, existeix, de manera anàloga, el president del Consell (què és, també, el president del Generalitat, el és conjunt d’institucions d’autogovern). S’elegix de manera anàloga al President del Govern espanyol, però amb la diferència que ha d’ésser elegit entre els diputats de les Corts Valencianes. Aquest procedirà, igual que al govern espanyol, a nomenar el seu gabinet.
Al Bloc Nacionalista Valencià, el poder executiu rau en l’Executiva Nacional. Aquesta, de manera tradicional, és triada al Congrés Nacional des d’un sistema de llista tancada majoritari. Encara que tradicionalment sol haver-hi només…

Anàlisi d'eleccions estatals

Estes eleccions (estatals) han marcat una important fita electoral en la comparació de forces, sobretot en l'eix esquerra dreta. Eixa ha segut l'agenda política, marcada, en la meua opinió, pel PSOE. La campanya ha consistit en la por a VOX i a que torne la dreta ( ja fa molts anys que gasten eixe argument), i esta vegada pareix que VOX ha segut una amenaça suficient per mobilitzar el vot on no s'ha sabut interpretar que tot era una campanya dirigida.
En especial, per a Compromís, ha segut un resultat, què, per ser políticament correcte, no a assolit els objectius: recordem que es plantejava traure'n 5 diputats i tindre grup parlamentari propi. El resultat ha segut el que tots sabem, 1 diputat.

Alguns en Compromís (i fora) atribueixen el resultat al no haver pacte amb Podemos. Però aquest partit, ha perdut un 25% de vots i un 40% dels diputats (difícil de fer els càlculs exactes per tal de destriar les confluències). Per tant, ajuntar-se amb un partit a la baixa (mentr…

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma".
Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#):
Creem una nova classe, Dau:
namespace RollDice
{
    public class Dau
    {

    }
Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests.
Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#:
Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau:
[TestClass]
    public class testDau
    {

         [TestMethod]
         public voi…