Passa al contingut principal

XNA: el perquè de tot plegat

Parafrassejant el títol del mestre Monzó, duc uns dies pegant-li voltes a una cosa, la idea de fer un joc. No tinc massa temps, i estic fent massa coses a l'hora, però m'apasiona la idea d'un joc multiplataforma. Mai de la vida havia programat videojocs, la veritat, mai m'havia agradat. Però ara em pica el cuquet. Però bé com a introducció personal ja n'hi ha prou. He estat mirant, i vaig a provar amb XNA. El què més m'ha agradat és que el mateix codi (repetisc, el mateix codi), val per fer fer programes(jocs) en:
-Windows phone
-Windows
-XBOX

Anem a fer una demostració (basada en les tutorials de RB Whitaker):


Instal·lem el VS2010 (podem fer-ho amb la versió express, gratuita), i després del SP1, ens baixem i instal·lem el XNA. Una vegada instal·lat podrem elegir quin tipus de projecte volem:


Com no tenim (jo almenys) una XBOX, ens haurem de conformar amb un Microsoft Game ;)

Veurem que tenim una classe Game1, dins d'un namespace windowsGame2 (que deuriem de canviar en desenvolupaments seriosos). Anem a posar un fons de pantalla, afegim com a variable de classe:
private Texture2D background;
Ara afegirem al projecte, l'arxiu a carregarm el meu cas, el mural que va pintar la meua princesa, Content->Botó dret->Afegir element existent
Tornem al codi,  i busquem l'event LoadContent. En este event és on s'ha de fer la càrrega de les textures de tot el joc. Ahí afegirem la línia
  background = Content.Load<Texture2D>("mural");
és a dir que la variable background, carregarà una textura2d, bassant-se en el objecte mural de la secció Content (contingut). Si ens fixem, davant hi ha una línia que diu
spriteBatch = new SpriteBatch(GraphicsDevice);
la vairaible spriteBatch farà de finestra on dibuixarem tot.
Per últim ens quedarà dibuixar-ho. En l'event Draw, afegim el següent codi:

            spriteBatch.Begin();//comença a dibuixar
            spriteBatch.Draw(background, new Rectangle(0, 0, 800, 480), Color.White);
            spriteBatch.End(); //acaba

la línia central, és la interessant, dibuixa la textura background (l'hem carregada en l'event Load), com a posició inicial el centre de la pantalla, posem blanc, per què algun color s'havia de posar ;), executem i:






 Ara anem a provar si amb el mateix codi podem fer-ho per a windows phone, no vaig a explicar els motius però el XNA actualment només el tinc configurat en el VS 2012, per a la versió 8 de windows phone. En canvi el XNA per a ordinador, el tinc per a la versió VS 2010.
Ara afegirem la textura mural igual que hem fet abans:
i ara copiem i peguem el codi anterior, arranquem, esperem que arranque l'emulador, i veurem com carrega la imatge

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el

Google no és programari lliure

Duc des de ni sé els anys treballant en Linux. De fet, vaig passar de MS-DOS a Linux sense passar per windows 95. Només he gastat windows (ho he de confessar)per a jugar, i farà un any, el windows 8. No m'ha agradat i ara he tornat a Linux. Valga esta confessió personal per explicar el meu dubte existencial. Hi ha molta gent que critica Apple o Microsoft i diu que l'alternativa és Android , i es compra un Samung, per exemple. M'he parat a pensa-ho i pràcticament és el mateix. Android pot ser bastat en Linux i tinga bona part de codi obert, però hi ha una part que no. I el núvol de Google és completament tancat (algú té el codi del buscador o de gmail?). En general (i a no ser que instal·lem alguna rom on tot siga lliure), és un poc més lliure que ios (Darwin, el codi font del kernel d'ios, és de codi obert, el que és tancat és la seua interfície). És a dir que els serveis que proporcionen les tres companyies (buscador, correu, núvol...) són igual de tancats (i estan sig