Passa al contingut principal

Invertir incrementa la productivitat?

De vegades, pareix que invertir és cremar diners, sobretot si observem a l'empresariat "patri". Ja duc diversos dies fent proves, cavil·legant, investigant... En el tema de fer desenvolupaments multiplataforma. La idea més fàcil, baixar-se el sdk de cada plataforma (sol ser gratuït) i ala, a la marxeta. Parlant de mòvils: BB, WP, IOS, Android sense comptar versions. Damunt cada versió té el seu llenguatge de programació (C++,C#-VB,Objective C, Java), encara què són prou pareguts. És a dir que estariem parlant de 4 entorns en 4 (o més) llenguatges de programació. Crec que unificar un programa amb eixos criteris podria ser un esforç massa gran, inclús per als que no ens dediquem professionalment a açò (almenys no de moment). Mirant alternatives, he trobat diverses, sobretot amb diferents preus:

Phonegap

 http://phonegap.com/
Gratuït, però només treballa amb interfícies

Xamarin

http://xamarin.com
pots fer aplicacions simples gratis amb C#, per a IOS i Android. Hi ha versions més completes per 300$ cada plataforma.

Unity

http://unity3d.com/
Exclusivament per a jocs, 1500$ per plataforma, pràcticament per a qualsevol plataforma. Si volem escriptori, android, ios serien 4500$. Suposant BB i WP que estan en fase beta, serien 7500$. Seria una inversió molt important per a un programador freelance.

XNA

http://www.monogame.net/
http://msdn.microsoft.com/en-us/centrum-xna.aspx

Actualment mort, creat per microsoft.Principalment per a jocs. Incialment creat per a plataformes.NET ara continuat mitjançant MonoGame per a quasi totes les plataformes (juntament amb Xamarin per a ios i android). Pots acabar fent aplicaicons per a pràcticament totes les platafomes.

Marmalade

http://www.madewithmarmalade.com/
La versió per a totes les plataformes són 1500$ a l'any. És de les poques què inclou BB.


De moment vaig a provart la versión XNA+Monogame+Xamarin gratuïta, si em convenç adquiriré llicència, que no tinc res en contra de pagar per serveis que són útils. Anem a fer càlculs, què és al que anava al principi de l'article, imaginem què vull fer un joc per a les 4 plataformes d'abans. Imaginem que costa, aproximadametn 2 mesos de fer en cada plataforma. Això faria un total de 8 mesos. En canvi fer l'aplicació per un framework que et fa la feina, serien 2-3 mesos. Caldira veure si la diferència de mesos (en sou) equival al que pagues de llicència pels programes. Per exemple, el cas de Xamarin em 300$ per plataforma, cap programador cobraria 300$ per un treball de 2 mesos. A més, la llicència ja la tindries per als propers desenvolupaments, així que només en un projecte ja estaria més que amortitzada.
Els empressaris són reacis a fer este tipus d'inversions, però crec que he demostrat, més que de sobra, que incrementaria, i en molt, els beneficis.







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Hui he vist la por als ulls

Estic trist ,molt trist.Vinc de la manifestació del 9 d'octubre i, puc dir que he vist moltes coses, però el que no he vist és democràcia. He vist moltes banderes d'Espanya i blaveres dels increpadors, però no he vist democràcia. Les seues paraules eren "ven aquí fuera", "te voy a meter esa bandera por el coño", etc. He vist com manifestants fàcilment identificables entraven a provocar i la Policia Nacional no feia res per evitar-ho, però no he vist democràcia. He vist com un pare utilitzava al seu fill per provocar, i amb actitud agresiva (inclús anava a pegar-li manotada a un), però no he vist democràcia. He vist com es permetia una manifestació no autoritzada que podia alterar l'ordre públic. Segons la sacrosanta Constitució Espanyola, això és il·legal, però no he vist democràcia. He vist com la Policia Nacional tractava respectuosament, i inclús es coordinava amb els feixites. A nosaltres ens miraven amb cara de fàstic, però no he vist democràc

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el