De moment, el tamany si importa, o almenys la potència

He tingut que canviar d'equip per a la programació de la base de dades. He gastat mysql. No és què el gestor de bases de dades siga molt exigent. El problema que he tingut és amb el client que han elaborat Mysql Workbench. Em fa gossera buscar un altre i este és el·laborat pels mateixos que fan Mysql. He canviat al fix i problema resolt ;)
Doncs be, el client al meu portàtil reciclat es queda penjat continuament (més que l'eclipse, què ja és dir), trobe que per a fer desenvolupament una mica seriosos no podré gastar-lo i hauré de canviar de màquina. Ja veurem que em duu el destí.
De moment he dissenyat la super base de dades (mode ironia on) que gastaran les aplicacions mòvils. Consistirà en una taula única de personatges d'un joc de rol molt simple:


En pròximes entrades aniré utilitzant esta taula, la idea és que el servidor la retorne a  una aplicació client als diferents dispositius mòvils.

Una vegada completada la base de dades (mode ironia on), anem a programar el servidor node.js, per defecte no té els drivers de mysql instal·lats, per tant haurem d'instal·lar-los:

 npm install mysql


Després programem el servidor, com ja haureu fet alguna vegada alguna cosa similar, no caldrà què m'explaie massa, és a dir:
1. Configurem la connexió
2. Executem la consulta
3. Mostrem resultats/errors

Ací tenim un exemple.

var Client = require('mysql').Client,
    client = new Client();
    client.user = 'root';
    client.password = 'root';
    client.host='127.0.0.1';
    client.port='3306';
    client.database='proves'
   
    client.query(
        'SELECT * FROM personatges',
        function selectPlayers(err, results, fields) {
            if (err) {
                console.log("Error: " + err.message);
                throw err;
            }
   
            console.log("Total de resultats: "+results.length);
            console.log(results);
            client.end();
        });


I esta seria la informació mostrada:






Molt bé! Funciona la consola, però el que volem no és això, si no enviar-li al client que s'ha connectat (navegador, app mòvil...) la informació, preferentment en un format manipulable, per exemple xml. Haurem de jungar el programa anterior, este i fer unes modificacions ;):
 var http = require("http");


var Client = require('mysql').Client,
        client = new Client();
        client.user = 'root';
        client.password = 'root';
        client.host='127.0.0.1';
        client.port='3306';
        client.database='proves';


http.createServer(function (request, response) {
  //Capturem el final de la petició, i creem una funció que escriurà el missatge
   request.on("end", function () {
      // El codi 200 vol dir què la petició ha segut correcta, i enviem la resposta en text pla.
      response.writeHead(200, {
         'Content-Type': 'text/plain'
      });
      // Enviem la resposta
    var res;
    client.query(
            'SELECT * FROM personatges',
            function selectPlayers(err, results, fields) {
                if (err) {
                    console.log("Error: " + err.message);
                        throw err;
                }
       
                console.log("Total de resultats: "+results.length);
                console.log(results);
            response.end("Total de resultats: "+results.length);
          
                client.end();
            });//final query
      //response.end(res);
   });
// Escoltem el port 1000
}).listen(1000);













Ara només ens faltarà manipular el resultat i tornar-lo en el format dessitjat:

var http = require("http");


var Client = require('mysql').Client,
        client = new Client();
        client.user = 'root';
        client.password = 'root';
        client.host='127.0.0.1';
        client.port='3306';
        client.database='proves';

//Creem el servidor, i quan "s'acabe" la petició, enviem al client la resposta, el missatge "<xml> <resposta>OK</resposta></xml>"
http.createServer(function (request, response) {
  //Capturem el final de la petició, i creem una funció que escriurà el missatge
   request.on("end", function () {
      // El codi 200 vol dir què la petició ha segut correcta, i enviem la resposta en text pla.
      response.writeHead(200, {
         'Content-Type': 'text/plain'
      });
      // Enviem la resposta
    var res;
    client.query(
            'SELECT * FROM personatges',
            function selectPlayers(err, results, fields) {
                if (err) {
                    console.log("Error: " + err.message);
                        throw err;
                }
            res="<xml><resposta><personatges>"
                console.log("Total de resultats: "+results.length);
                for(i=0;i<results.length;i++){
               res+="<personatge>";
      

               res+="<id>"+results[i].id+"</id>";
               res+="<nom>"+results[i].nom+"</nom>";
               res+="<classe>"+results[i].classe+"</classe>";
               res+="<nivell>"+results[i].nivell+"</nivell>";

               res+="</personatge>";
            }
            res+="</personatges></resposta></xml>";
            response.end(res);
                client.end();
            });//final query
      //response.end(res);
   });
// Escoltem el port 1000
}).listen(1000);

Segur que hi ha una classe per tornar el vector de respostes en .xml, però per a esta aplicació em costava més l'espart que l'escurada, vegem el resultat al navegador:


Podem observar que potser caldria donar-li un poc d'estètica a l'xml, posar retorns de carro, capçaleres xml correctes... però de moment, per a les proves que estic fent sobra ;)



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Clean Code... WTF? És realment viable?

Comparativa dels Sistemes Polítics Espanyol, Valencià i d'un partit polític. (II)

Hui he vist la por als ulls