Passa al contingut principal

De moment, el tamany si importa, o almenys la potència

He tingut que canviar d'equip per a la programació de la base de dades. He gastat mysql. No és què el gestor de bases de dades siga molt exigent. El problema que he tingut és amb el client que han elaborat Mysql Workbench. Em fa gossera buscar un altre i este és el·laborat pels mateixos que fan Mysql. He canviat al fix i problema resolt ;)
Doncs be, el client al meu portàtil reciclat es queda penjat continuament (més que l'eclipse, què ja és dir), trobe que per a fer desenvolupament una mica seriosos no podré gastar-lo i hauré de canviar de màquina. Ja veurem que em duu el destí.
De moment he dissenyat la super base de dades (mode ironia on) que gastaran les aplicacions mòvils. Consistirà en una taula única de personatges d'un joc de rol molt simple:


En pròximes entrades aniré utilitzant esta taula, la idea és que el servidor la retorne a  una aplicació client als diferents dispositius mòvils.

Una vegada completada la base de dades (mode ironia on), anem a programar el servidor node.js, per defecte no té els drivers de mysql instal·lats, per tant haurem d'instal·lar-los:

 npm install mysql


Després programem el servidor, com ja haureu fet alguna vegada alguna cosa similar, no caldrà què m'explaie massa, és a dir:
1. Configurem la connexió
2. Executem la consulta
3. Mostrem resultats/errors

Ací tenim un exemple.

var Client = require('mysql').Client,
    client = new Client();
    client.user = 'root';
    client.password = 'root';
    client.host='127.0.0.1';
    client.port='3306';
    client.database='proves'
   
    client.query(
        'SELECT * FROM personatges',
        function selectPlayers(err, results, fields) {
            if (err) {
                console.log("Error: " + err.message);
                throw err;
            }
   
            console.log("Total de resultats: "+results.length);
            console.log(results);
            client.end();
        });


I esta seria la informació mostrada:






Molt bé! Funciona la consola, però el que volem no és això, si no enviar-li al client que s'ha connectat (navegador, app mòvil...) la informació, preferentment en un format manipulable, per exemple xml. Haurem de jungar el programa anterior, este i fer unes modificacions ;):
 var http = require("http");


var Client = require('mysql').Client,
        client = new Client();
        client.user = 'root';
        client.password = 'root';
        client.host='127.0.0.1';
        client.port='3306';
        client.database='proves';


http.createServer(function (request, response) {
  //Capturem el final de la petició, i creem una funció que escriurà el missatge
   request.on("end", function () {
      // El codi 200 vol dir què la petició ha segut correcta, i enviem la resposta en text pla.
      response.writeHead(200, {
         'Content-Type': 'text/plain'
      });
      // Enviem la resposta
    var res;
    client.query(
            'SELECT * FROM personatges',
            function selectPlayers(err, results, fields) {
                if (err) {
                    console.log("Error: " + err.message);
                        throw err;
                }
       
                console.log("Total de resultats: "+results.length);
                console.log(results);
            response.end("Total de resultats: "+results.length);
          
                client.end();
            });//final query
      //response.end(res);
   });
// Escoltem el port 1000
}).listen(1000);













Ara només ens faltarà manipular el resultat i tornar-lo en el format dessitjat:

var http = require("http");


var Client = require('mysql').Client,
        client = new Client();
        client.user = 'root';
        client.password = 'root';
        client.host='127.0.0.1';
        client.port='3306';
        client.database='proves';

//Creem el servidor, i quan "s'acabe" la petició, enviem al client la resposta, el missatge "<xml> <resposta>OK</resposta></xml>"
http.createServer(function (request, response) {
  //Capturem el final de la petició, i creem una funció que escriurà el missatge
   request.on("end", function () {
      // El codi 200 vol dir què la petició ha segut correcta, i enviem la resposta en text pla.
      response.writeHead(200, {
         'Content-Type': 'text/plain'
      });
      // Enviem la resposta
    var res;
    client.query(
            'SELECT * FROM personatges',
            function selectPlayers(err, results, fields) {
                if (err) {
                    console.log("Error: " + err.message);
                        throw err;
                }
            res="<xml><resposta><personatges>"
                console.log("Total de resultats: "+results.length);
                for(i=0;i<results.length;i++){
               res+="<personatge>";
      

               res+="<id>"+results[i].id+"</id>";
               res+="<nom>"+results[i].nom+"</nom>";
               res+="<classe>"+results[i].classe+"</classe>";
               res+="<nivell>"+results[i].nivell+"</nivell>";

               res+="</personatge>";
            }
            res+="</personatges></resposta></xml>";
            response.end(res);
                client.end();
            });//final query
      //response.end(res);
   });
// Escoltem el port 1000
}).listen(1000);

Segur que hi ha una classe per tornar el vector de respostes en .xml, però per a esta aplicació em costava més l'espart que l'escurada, vegem el resultat al navegador:


Podem observar que potser caldria donar-li un poc d'estètica a l'xml, posar retorns de carro, capçaleres xml correctes... però de moment, per a les proves que estic fent sobra ;)



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Google no és programari lliure

Duc des de ni sé els anys treballant en Linux. De fet, vaig passar de MS-DOS a Linux sense passar per windows 95. Només he gastat windows (ho he de confessar)per a jugar, i farà un any, el windows 8. No m'ha agradat i ara he tornat a Linux. Valga esta confessió personal per explicar el meu dubte existencial. Hi ha molta gent que critica Apple o Microsoft i diu que l'alternativa és Android , i es compra un Samung, per exemple. M'he parat a pensa-ho i pràcticament és el mateix. Android pot ser bastat en Linux i tinga bona part de codi obert, però hi ha una part que no. I el núvol de Google és completament tancat (algú té el codi del buscador o de gmail?). En general (i a no ser que instal·lem alguna rom on tot siga lliure), és un poc més lliure que ios (Darwin, el codi font del kernel d'ios, és de codi obert, el que és tancat és la seua interfície). És a dir que els serveis que proporcionen les tres companyies (buscador, correu, núvol...) són igual de tancats (i estan sig

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el