Passa al contingut principal

PHPStorm en LliureX

Comence un nou "treball" per a la ONG Huridocs. Es dedica a documentar casos de violació de drets humans al llarg del món i que valga eixa documentació en judicis i demés ajuda. El cas és que per a repasar un projecte OpenEvSys, que està programat com els antics programadors van entendre, he decidit gastar un IDE "en condicions", res d'un editor de text a pèl ;).
M'he decidit per PHPStorm. És comercial però cumplisc tres casos (amb 1 hi havia prou) en els quals és gratuït:
  1. Alumnes
  2. Docents
  3. Projectes OS
 Per tant, anem a la web:
https://www.jetbrains.com/phpstorm/ i l'abaixem. Podem provar-ho un mes gratuïtament o bé, si cumplim algun d'eixos tres casos...

Una vegada instal·lat necessitem configurar l'apache amb un mòdul de debugger per a poder executar pas a pas les aplicacions php. En LliureX la forma més fàcil és amb l'xdebug, per a instal·lar-lo:
http://www.xdebug.org/
abaixem el codi, el compilem seguint les instruccions del README i copiem el mòdul en algun lloc:
 #phpize
 #./configure --enable-xdebug
#make
#sudo mkdir /opt/xdebug
#cd modules
#cp xdebug.so /opt/xdebug

l'activem en la configuració:
#sudo vi /etc/php5/apache2/php.ini 
i afegim al final de l'arxiu:
zend_extension=/opt/xdebug/xdebug.so
xdebug.remote_enable=true


ara només falta reiniciar l'apache
#sudo service apache2 reload

i ja el tenim, ja podem depurar codi php ;) per per últim per a comprovar si està actiu el mòdul podrem mirar-ho amb un phpinfo();

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Hui he vist la por als ulls

Estic trist ,molt trist.Vinc de la manifestació del 9 d'octubre i, puc dir que he vist moltes coses, però el que no he vist és democràcia. He vist moltes banderes d'Espanya i blaveres dels increpadors, però no he vist democràcia. Les seues paraules eren "ven aquí fuera", "te voy a meter esa bandera por el coño", etc. He vist com manifestants fàcilment identificables entraven a provocar i la Policia Nacional no feia res per evitar-ho, però no he vist democràcia. He vist com un pare utilitzava al seu fill per provocar, i amb actitud agresiva (inclús anava a pegar-li manotada a un), però no he vist democràcia. He vist com es permetia una manifestació no autoritzada que podia alterar l'ordre públic. Segons la sacrosanta Constitució Espanyola, això és il·legal, però no he vist democràcia. He vist com la Policia Nacional tractava respectuosament, i inclús es coordinava amb els feixites. A nosaltres ens miraven amb cara de fàstic, però no he vist democràc

Jocs de Blizzard

No he pogut solucionar el problema amb el dragon age, hui he intentat jugar als jocs de blizzard i ara comptaré com ho he fet. Primer de tot, instal·lar wine 1.7. La versió que tinc instal·lada és la 1.7.18 i ho he fet funcionar. La versió que m'ha instal·lat per defecte és la 1.6 i amb eixa petava el Battle.Net. La putada és que abans funcionava perfectament els jocs, però des que al launcher han afegit Battle.net fa les coses molt complicades; de moment puc jugar a 11 -20 fps. (deuria de jugar al màxim possible ;)): Veurem si puc optimitzar-ho o algo 10 minuts després Després de diversos intents he aconseguit fixar l'API a OpenGL (sempre em tornava a DirectX 9, inclus posant l'D3D11). Tal i com he llegit ací: http://geebzor.com/tech/linux/wow-ubuntu-14-04-trusty/ Obric l'arxiu WTF/Config.wtf i afegisc o modifique: SET gxAPI "OpenGL" Amb això ja em trau +60 fps i tot al màxim. PS:Obric el jocs amb wine wow.exe per a no traure el launcher de Battle.net