Passa al contingut principal

Utilitzar un gestor de plantilles en php: Twig

Tenia un parell de projectes a la vista, un personal i un altre per a una empresa en php, ambdós fallats ;) vaig començar a fer-los, i vaig pensar en utilitzar una cosa que tenia pendent: un gestor de plantilles en php. Em vaig decidir a utitzar Twig (no per res, però li tenia mania a smarty per què és el que gasta Vicent-Santi-programadorphp.es).

Em va sorprendre com n'era de fàcil d'utilitzar, per a realitzar una aplicació normal he utilitzat 3 "capes":

  • Scripts d'accés a la base de dades mysql en php, cada petició tornarà el resultat en JSON
  • Scripts php que faran el processaran la plantilla
  • La plantilla on es poden mesclar diferents llenguatges: Html,css, javascript i "Twig". Per al disseny he gastat bootstrap i com a framework javascript: jquery.


Per a instal·lar el Twig només farà falta baixar-lo en una carpeta i enllaçar-lo a la nostra aplicació. Anem a fer per exemple la pantalla de login:

<?php
require_once 'Twig/Autoloader.php';
Twig_Autoloader::register();
$loader = new Twig_Loader_Filesystem('templates');
$twig = new Twig_Environment($loader, array(
'cache' => 'cache',
));
$template = $twig->loadTemplate('index.html');
echo $template->render(array("user"=>"usuari"));
?>

Bàsicament es dedica a  a crear l'objecte Twig, després agarrarà de la carpeta templates ( Twig_Loader_Filesystem('templates') ) , l'arxiu index.html, guardarà els resultat ja processat en la carpeta cache i després el renderitza. el renderitzat consisteix en substituïr l'array passat en render() per unes variables del llenguatge Twig en la plantilla. En aquest cas, es crearà una variable "user" amb el valor "usuari".
Anem a veure com seria la plantilla: (anem a deixar de banda el javascript/css):
<body>        
        <form name="formulari" class="form-horizontal" role="form">

            <div style="display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;">
                <div class="form-group">
                    <label for="login" class="control-label col-xs-3">Login</label>
                    <div class="col-xs-4">
                        <input type="text" class="form-control col-xs-4 col-md-4 col-sm-4" id="login" placeholder="{{user}}" />
                    </div>
                </div>
                <div class="form-group">
                    <label for="pass" class="control-label col-xs-3">Password</label>
                    <div class="col-xs-4">
                        <input type="password" class="form-control" id="password" placeholder="password" />
                    </div>
                </div>
                <div class="form-group">
                    <div class="col-xs-offset-3 col-xs-6">
                        <button type="button" class="btn btn-default bg-danger" id="botoSubmit">Entrar</button>
                    </div>
                </div>
                <p class="bg-danger col-xs-4 col-xs-offset-3" id="missatgeerror"></p>
    </div>
        </form>
    </body>
Vegem de roig la variable user entre  {{}}. Això substituïrà {{user}} i mostrarà el seu valor "usuari":






En la propera entrega veurem el codi jquery/bootstrap i les crides en ajax als scripts php ;)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Hui he vist la por als ulls

Estic trist ,molt trist.Vinc de la manifestació del 9 d'octubre i, puc dir que he vist moltes coses, però el que no he vist és democràcia. He vist moltes banderes d'Espanya i blaveres dels increpadors, però no he vist democràcia. Les seues paraules eren "ven aquí fuera", "te voy a meter esa bandera por el coño", etc. He vist com manifestants fàcilment identificables entraven a provocar i la Policia Nacional no feia res per evitar-ho, però no he vist democràcia. He vist com un pare utilitzava al seu fill per provocar, i amb actitud agresiva (inclús anava a pegar-li manotada a un), però no he vist democràcia. He vist com es permetia una manifestació no autoritzada que podia alterar l'ordre públic. Segons la sacrosanta Constitució Espanyola, això és il·legal, però no he vist democràcia. He vist com la Policia Nacional tractava respectuosament, i inclús es coordinava amb els feixites. A nosaltres ens miraven amb cara de fàstic, però no he vist democràc

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el