Passa al contingut principal

Javascript, javascript i més javascript...

Després d'un temps de pausa, torne a la càrrega... Un anàlisi "de mercat" d'aquest fastigós llenguatge de programació.
 Un dels llenguatges a que més li tinc mania és el javascript. I com sempre que trie, elegisc l'opció incorrecta, estic mirant que és el futur. És increïble veure la quantitat d'adeptes que té.
[Sempre he relacionat la programació en intèrprets (scripts) amb la mediocritat (els homes de deveres programes en llenguatges compilats) Primer va ser en ASM->C/Pascal. Després programació tradicional vs programació orientada a objectes.. I així successivament un seguit de males eleccions. De tota manera, ja fa temps que tot és interpretat (inclús l'ASM) per tant...]
El cas, que me'n vaig per les rames, és que ha aplegat un moment que pareix que tot se programen en Javascript (inclús les aplicacions d'escriptori!!!). Va iniciar-se com a complement web per afegir certa funcionalitat. Ara podem fer de tot:

  • Funcionalitat bàsica Javascript en el navegador
  • Funcionalitat avançada amb moltes biblioteques i comunicació amb un servidor (jquery, ajax...)
  • Disseny web (css, jquery...)
  • Programació de servidor : node.js
  • Programació d'aplicacions d'escriptori (les noves aplicacions de Windows Store 8.1 es podran programar directament en JS)
  • Llenguatge de base de dades: MongoDB és una base de dades no SQL que funciona amb javascript
  • Llenguatge de comunicació: ara la informació entre dos aplicacions, dos parts de l'aplicació o client-servidor sol ser cadenes JSON (arrays de Javascript) en detriment de l'XML
  • Programació de jocs. A banda de la gran quantitat de frameworks  de jocs que des d'HTML 5 s'han incorporat. Fins i tot Unity 3D suporta com a llenguatge d'scripting (per al comportament) JS o C# (es poden barrejar al mateix projecte però en unitats diferents).
  • A banda, hi ha classes intèrprets de JS en molts llenguatges de programació (java...)
Podríem (potser deuríem) de pensar que és el llenguatge del futur, però té ventatges i inconvenients:

Ventatges (Alta productivitat)
  • Curva d'aprenentatge molt ràpida
  • Moltes biblioteques ja implementades 
Inconvenients
  • No es pot fer debug/depuració (almenys en la majoria de sistemes)
  • Els llenguatges interpretats solen ser més lents que els compilats
  • En la majoria d'entorns no es defineixen les varaibles: errors difícils de detectar
  • No està tipat: pot ser una ventatja al ser més ràpid programar però un inconvenient a l'hora de revisar/definir aplicacions: "3" +"3" és "33" o "6"?
En fi, veure'm que ens depara el destí ;)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Hui he vist la por als ulls

Estic trist ,molt trist.Vinc de la manifestació del 9 d'octubre i, puc dir que he vist moltes coses, però el que no he vist és democràcia. He vist moltes banderes d'Espanya i blaveres dels increpadors, però no he vist democràcia. Les seues paraules eren "ven aquí fuera", "te voy a meter esa bandera por el coño", etc. He vist com manifestants fàcilment identificables entraven a provocar i la Policia Nacional no feia res per evitar-ho, però no he vist democràcia. He vist com un pare utilitzava al seu fill per provocar, i amb actitud agresiva (inclús anava a pegar-li manotada a un), però no he vist democràcia. He vist com es permetia una manifestació no autoritzada que podia alterar l'ordre públic. Segons la sacrosanta Constitució Espanyola, això és il·legal, però no he vist democràcia. He vist com la Policia Nacional tractava respectuosament, i inclús es coordinava amb els feixites. A nosaltres ens miraven amb cara de fàstic, però no he vist democràc

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el