Passa al contingut principal

L'estotèric abast de les variables en node.js

Com ja comentava en l'anterior post, ja duc un temps barallant-me amb handlers i demés malea del node.js. Crec que he descobert un altre problema de node.js. L'abast de les variables. Si jo definisc una variable en una funció, les modificacions fetes en la variable en les funcions definides dins no quedaran guardades. Trobe què és molt més fàcil veure-ho amb un exemple, si jo tinc el següent codi paregut als exemples anteriors (recordem la taula de personatges del joc de rol simple):

var resXML="<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\"?><resposta>";
   var i=0;
   client.query(action, function getSQL(err,result,fields){
     //console.log(fields);
     if (err){
       console.log("Error: " + err);
     }//if
     resXML = resXML + "<" + fields[0].table + ">";
     for(i=0;i<result.length;i++){
             resXML = resXML+"<"+fields[i].name+">" + i + "<" + fields[i].name + "/>";
     }//for
     resXML = resXML+"<" + fields[0].table + "/>";
     console.log(resXML);
   } //end getSQL
   );//client.query
   resXML =resXML+"</resposta>";
  console.log(resXML);


independentment del significat del codi (estava fent proves, per tant no en té molt), vegem dos línies de console.log, una en roig i l'altra en blau. La principal diferència és què una està dins de la funció que manipula el resultat i l'altra fora. El resultat aparent deuria de ser què, llevat de l'afegit  "</resposta>" de l'última línia, deuria de ser igual. Doncs no, el resultat és este:
Fora:<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?><resposta></resposta>
Dins:<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?><resposta></resposta><personatges><id>0<id/><nom>1<nom/><classe>2<classe/><personatges/>

És a dir, primer acaba la funció i després realitza el "callback", si analitzem el fora/dins. Això és "lògic", tal i com he comentat este matí en l'anterior post. El problema "greu", és que la variable resXML no ha estat modificada, o almenys no quan acaba eixa funció, cosa que fa que el valor de la variable resXML no valga per a res. Aleshores, en la pràctica, les variables de fora, no es poden modificar dins, i el que veuen és una còpia de "només lectura", tipus els paràmetres dels llenguatges de programació tradicional.
Val a dir que no he investigat tant per saber com és la teoria, ja què és possible que en la teoria diga que si que són modificables, però en la pràctica, almenys en funcions asíncrones, no ho són; ja què, quan puga ser actualitzat el seu valor realment, siga massa tard.

Tot això em fa pensar que he estat perdent el temps (bo, allò que el saber no ocupa lloc, però molt de temps), i podria passar-me  a programar servidors en qualsevol altre llenguatge... per molt que el meu vell amic Jaume Cardona n'estiga d'enamorat, del node.js. Amb PHP possiblement hauria acabat totes les proves ja.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Google no és programari lliure

Duc des de ni sé els anys treballant en Linux. De fet, vaig passar de MS-DOS a Linux sense passar per windows 95. Només he gastat windows (ho he de confessar)per a jugar, i farà un any, el windows 8. No m'ha agradat i ara he tornat a Linux. Valga esta confessió personal per explicar el meu dubte existencial. Hi ha molta gent que critica Apple o Microsoft i diu que l'alternativa és Android , i es compra un Samung, per exemple. M'he parat a pensa-ho i pràcticament és el mateix. Android pot ser bastat en Linux i tinga bona part de codi obert, però hi ha una part que no. I el núvol de Google és completament tancat (algú té el codi del buscador o de gmail?). En general (i a no ser que instal·lem alguna rom on tot siga lliure), és un poc més lliure que ios (Darwin, el codi font del kernel d'ios, és de codi obert, el que és tancat és la seua interfície). És a dir que els serveis que proporcionen les tres companyies (buscador, correu, núvol...) són igual de tancats (i estan sig

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el