L'estotèric abast de les variables en node.js

Com ja comentava en l'anterior post, ja duc un temps barallant-me amb handlers i demés malea del node.js. Crec que he descobert un altre problema de node.js. L'abast de les variables. Si jo definisc una variable en una funció, les modificacions fetes en la variable en les funcions definides dins no quedaran guardades. Trobe què és molt més fàcil veure-ho amb un exemple, si jo tinc el següent codi paregut als exemples anteriors (recordem la taula de personatges del joc de rol simple):

var resXML="<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\"?><resposta>";
   var i=0;
   client.query(action, function getSQL(err,result,fields){
     //console.log(fields);
     if (err){
       console.log("Error: " + err);
     }//if
     resXML = resXML + "<" + fields[0].table + ">";
     for(i=0;i<result.length;i++){
             resXML = resXML+"<"+fields[i].name+">" + i + "<" + fields[i].name + "/>";
     }//for
     resXML = resXML+"<" + fields[0].table + "/>";
     console.log(resXML);
   } //end getSQL
   );//client.query
   resXML =resXML+"</resposta>";
  console.log(resXML);


independentment del significat del codi (estava fent proves, per tant no en té molt), vegem dos línies de console.log, una en roig i l'altra en blau. La principal diferència és què una està dins de la funció que manipula el resultat i l'altra fora. El resultat aparent deuria de ser què, llevat de l'afegit  "</resposta>" de l'última línia, deuria de ser igual. Doncs no, el resultat és este:
Fora:<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?><resposta></resposta>
Dins:<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?><resposta></resposta><personatges><id>0<id/><nom>1<nom/><classe>2<classe/><personatges/>

És a dir, primer acaba la funció i després realitza el "callback", si analitzem el fora/dins. Això és "lògic", tal i com he comentat este matí en l'anterior post. El problema "greu", és que la variable resXML no ha estat modificada, o almenys no quan acaba eixa funció, cosa que fa que el valor de la variable resXML no valga per a res. Aleshores, en la pràctica, les variables de fora, no es poden modificar dins, i el que veuen és una còpia de "només lectura", tipus els paràmetres dels llenguatges de programació tradicional.
Val a dir que no he investigat tant per saber com és la teoria, ja què és possible que en la teoria diga que si que són modificables, però en la pràctica, almenys en funcions asíncrones, no ho són; ja què, quan puga ser actualitzat el seu valor realment, siga massa tard.

Tot això em fa pensar que he estat perdent el temps (bo, allò que el saber no ocupa lloc, però molt de temps), i podria passar-me  a programar servidors en qualsevol altre llenguatge... per molt que el meu vell amic Jaume Cardona n'estiga d'enamorat, del node.js. Amb PHP possiblement hauria acabat totes les proves ja.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Clean Code... WTF? És realment viable?

Comparativa dels Sistemes Polítics Espanyol, Valencià i d'un partit polític. (II)

Hui he vist la por als ulls