Passa al contingut principal

L'esquema de l'aplicació a realitzar

Estic remodelant el meu escriptori com ja comentava en articles anteriors. La veritat, poques coses m'agraden més que la informàtica, seguit de prop, per les arts marcials. M'agrada tant el hardware com el software, i m'agrada fer experiments en ambdós coses. Tot i això he trobat una mica de temps per fer el que serà l'esquema que tenia en ment de l'aplicació, per a diferents platafornes mòvils. Accedir al "servei web" creat en un altre post. Per començar he creat la versió d'escriptori. He triat fer-ho en delphi, per que feia temps que no el tocava. He posat un botó per fer les accions, un grid (TStringGrid) o im XMLDocument (TXMLDocument):




Les accions les executarem en apretar el botó (més que res està posat per facilitar el debug). Tampoc he posat nom convenient als components ni res, per què total hi havien quatre i no era massa difícil distingir-los. Ni tampoc he triat una conversió molt elegant de l'XML al grid, ho he fet a mà. Pot ser, i només pot ser, la solució elegant havera segut passar-ho a un ClientDataSet i d'ahí a un DBGrid, però fer-ho així ara em costaria més el fregall que l'escurada.
El procediment que he triat és el següent:
1. Obric l'arxiu
2. Prepare el Grid: capçalera, nombre de files...
3. Navegue per l'estructura de l'xml fins arribar a l'arbre de  de personatges
4. Una vegada arribat, vaig posant en cada fila el contingut de cada node personatge

Recordem que l'estructura de l'xml era:
<xml> 
    <resposta>
        <personatges>
           <personatge>
               <id>1</id>
               <nom>Ruper</nom>
               <classe>Mag</classe>
               <nivell>10</nivell>
           </personatge>
          .... 
         </personatges>
    </resposta>
 </xml>

Ara anem al codi font:

1. Obrir l'arxiu:
          XMLDocument1.LoadFromFile('http://localhost:1000');
Simple, eh?
2. Preparar el Grid:
           i:=1; //Comptador de files
          StringGrid1.ColCount:=4;
           //Cells[Columna,Fila], ho fan a l'inrevés
           StringGrid1.Cells[0,0]:='id';
           StringGrid1.Cells[1,0]:='nom';
          StringGrid1.Cells[2,0]:='classe';
          StringGrid1.Cells[3,0]:='nivell';
3. Navegar per situar-se en el node de personatges:
       _ixmlNode:= XMLDocument1.DocumentElement;//xml
       _ixmlNode:=_ixmlNode.ChildNodes.First; //resposta
       _ixmlNode:=_ixmlNode.ChildNodes.First; //personatges
        //posem una fila per cada més una de    capçalera
       StringGrid1.RowCount:= _ixmlNode.ChildNodes.Count+1;
       _ixmlNode:=_ixmlNode.ChildNodes.First; //El primer personatge
4.Naveguem per tots els personatges, i posem els valors corresponents al GRid:
     repeat
       StringGrid1.Cells[0,i]:=_ixmlNOde.ChildValues['id'];
       StringGrid1.Cells[1,i]:=_ixmlNOde.ChildValues['nom'];
       StringGrid1.Cells[2,i]:=_ixmlNOde.ChildValues['classe'];
       StringGrid1.Cells[3,i]:=_ixmlNOde.ChildValues['nivell'];
       _ixmlNode:=_ixmlNode.NextSibling(); //visite el següent node
       inc(i);
     until (_ixmlNode=nil)


Per tal de facilitar la comprensió, posaré tot el codi font de l'event de fer click:


I ací teniu el resultat en apretar el botó (recordeu que el servidor creat anteriorment amb el node.js deuria d'estar en marxa):


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Google no és programari lliure

Duc des de ni sé els anys treballant en Linux. De fet, vaig passar de MS-DOS a Linux sense passar per windows 95. Només he gastat windows (ho he de confessar)per a jugar, i farà un any, el windows 8. No m'ha agradat i ara he tornat a Linux. Valga esta confessió personal per explicar el meu dubte existencial. Hi ha molta gent que critica Apple o Microsoft i diu que l'alternativa és Android , i es compra un Samung, per exemple. M'he parat a pensa-ho i pràcticament és el mateix. Android pot ser bastat en Linux i tinga bona part de codi obert, però hi ha una part que no. I el núvol de Google és completament tancat (algú té el codi del buscador o de gmail?). En general (i a no ser que instal·lem alguna rom on tot siga lliure), és un poc més lliure que ios (Darwin, el codi font del kernel d'ios, és de codi obert, el que és tancat és la seua interfície). És a dir que els serveis que proporcionen les tres companyies (buscador, correu, núvol...) són igual de tancats (i estan sig

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el