Aprofitant que com a professor tinc accés a algunes eines de microsoft, m'he trobat aquesta eina. Consisteix en un game maker, extremadament fàcil d'utilitzar. De fet està pensat per a docents que no són programadors/informàtics. Un mes després d'haver fet els tutorials he pogut fer aquest exemple en 10 minuts. Bàsicament consisteix en posar objectes predefinits (pomes, arbres...) i actors (el bo, el dolent...). Els actors poden realitzar accions bé sobre els objectes o bé sobre els altres actors, les accions seran definides mitjançant els programes, d'una manera molt senzilla com veurem més avant, però en resum seran sempre una serie de condicions (WHEN) i accions a realitzar quan es cumplisquen les condicions (DO).
La idea de l'exemple a construir era la següent: Un món buid, on hi ha l'actor bo i l'actor roïn. Si l'actor roïn ens pilla perdem el joc, però si no ens pilla abans d'agafar 5 pomes, guanyem. Molt simple i pas a pas, comencem en un món buit, i amb l'eina pinzell de terreny, posem un terreny, si no estariem al buit ;):
Ara afeim amb l'eina actors 3 tipus d'objectes, el protagonista (Kodu, per defecte), les pomes a menjar i una espècie d'ou fregit, que serà l'enemic:
Sense deseleccionar l'eina d'actors, "escriurem" el programa dels actors, amb el botó dret sobre cada actor, i seleccionant l'opcio Program. Les pomes òbviament no tenen comportament ;) Kodu detectarà les polsacions del teclat i actuarà en conseqüència. Si tropessa amb una poma, se la menjarà i pujarà un punt al marcador, si arribem a 5 guanyem:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXQlU6RBA1L91Ejp8tqT9HG-Eo98MYyxmsobVPi7KydkE8Y5bdftqoWXQxNZNaB2FG7DcZ1w9im-PMrXRnKLGNiGakNr54eM0ryHeeZfNOaEwRUVVrKdx35rhdhnItZ1bdMbnKZ2jY8rQ/s200/figuanyar.png)
Ara escriurem sobre l'enemic, en quan veja a Kodu, anirà a acaçar-lo, si l'agarra, es perdem ;):
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiuEoGnCKB93t3Wgdgk9RnfjYQeW0IXzpEHnHAAjljG93cf5JO-UmT1Sa84t-8jjwq7ekaLWFmAr7hwgI_KrY3xcrQLeTWCMLNI_FxhBN_upS8GnR_4s6eWEE7iMLc5HotoBj-sEOG5BFE/s320/programaenemic.png)
És realment senzill fer tota classe d'exercicis amb esta eina. Per exemple, seleccionar el resultat d'una operació, l'ordre correcte de les frasses... I amb un parell de vesprades fent els tutorials que et proveïxen, tens formació per fet coses simples
La idea de l'exemple a construir era la següent: Un món buid, on hi ha l'actor bo i l'actor roïn. Si l'actor roïn ens pilla perdem el joc, però si no ens pilla abans d'agafar 5 pomes, guanyem. Molt simple i pas a pas, comencem en un món buit, i amb l'eina pinzell de terreny, posem un terreny, si no estariem al buit ;):
Ara afeim amb l'eina actors 3 tipus d'objectes, el protagonista (Kodu, per defecte), les pomes a menjar i una espècie d'ou fregit, que serà l'enemic:
Sense deseleccionar l'eina d'actors, "escriurem" el programa dels actors, amb el botó dret sobre cada actor, i seleccionant l'opcio Program. Les pomes òbviament no tenen comportament ;) Kodu detectarà les polsacions del teclat i actuarà en conseqüència. Si tropessa amb una poma, se la menjarà i pujarà un punt al marcador, si arribem a 5 guanyem:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXQlU6RBA1L91Ejp8tqT9HG-Eo98MYyxmsobVPi7KydkE8Y5bdftqoWXQxNZNaB2FG7DcZ1w9im-PMrXRnKLGNiGakNr54eM0ryHeeZfNOaEwRUVVrKdx35rhdhnItZ1bdMbnKZ2jY8rQ/s200/figuanyar.png)
Ara escriurem sobre l'enemic, en quan veja a Kodu, anirà a acaçar-lo, si l'agarra, es perdem ;):
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiuEoGnCKB93t3Wgdgk9RnfjYQeW0IXzpEHnHAAjljG93cf5JO-UmT1Sa84t-8jjwq7ekaLWFmAr7hwgI_KrY3xcrQLeTWCMLNI_FxhBN_upS8GnR_4s6eWEE7iMLc5HotoBj-sEOG5BFE/s320/programaenemic.png)
És realment senzill fer tota classe d'exercicis amb esta eina. Per exemple, seleccionar el resultat d'una operació, l'ordre correcte de les frasses... I amb un parell de vesprades fent els tutorials que et proveïxen, tens formació per fet coses simples
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada