Passa al contingut principal

Kodu game Lab

Aprofitant que com a professor tinc accés a algunes eines de microsoft, m'he trobat aquesta eina. Consisteix en un game maker, extremadament fàcil d'utilitzar. De fet està pensat per a docents que no són programadors/informàtics. Un mes després d'haver fet els tutorials he pogut fer aquest exemple en 10 minuts.  Bàsicament consisteix en posar objectes predefinits (pomes, arbres...) i actors (el bo, el dolent...). Els actors poden realitzar accions bé sobre els objectes o bé sobre els altres actors, les accions seran definides mitjançant els programes, d'una manera molt senzilla com veurem més avant, però en resum seran sempre una serie de condicions (WHEN) i accions a realitzar quan es cumplisquen les condicions (DO).
La idea de l'exemple a construir era la següent: Un món buid, on hi ha l'actor bo i l'actor roïn.  Si l'actor roïn ens pilla perdem el joc, però si no ens pilla abans d'agafar 5 pomes, guanyem. Molt simple i pas a pas, comencem en un món buit, i amb l'eina pinzell de terreny, posem un terreny, si no estariem al buit ;):


Ara afeim amb l'eina actors 3 tipus d'objectes, el protagonista (Kodu, per defecte), les pomes a menjar i una espècie d'ou fregit, que serà l'enemic:


Sense deseleccionar l'eina d'actors, "escriurem" el programa dels actors, amb el botó dret sobre cada actor, i seleccionant l'opcio Program. Les pomes òbviament no tenen comportament ;) Kodu detectarà les polsacions del teclat i actuarà en conseqüència. Si tropessa amb una poma, se la menjarà i pujarà un punt al marcador, si arribem a 5 guanyem:














Ara escriurem sobre l'enemic, en quan veja a Kodu, anirà a acaçar-lo, si l'agarra, es perdem ;):













És realment senzill fer tota classe d'exercicis amb esta eina. Per exemple, seleccionar el resultat d'una operació, l'ordre correcte de les frasses... I amb un parell de vesprades fent els tutorials que et proveïxen, tens formació per fet coses simples

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TDDs + reutilització d'objectes en Visual Studio 2012

Doncs això, mai m'he mostrat partidari de cap metodologia de programació, ni tan sols de la programació orientada a objectes... però deu ser que em faig major ;) Anem a matar en un post dos pardals d'un tir. Anem a gastar una de les bases de les metodologies àgils (en realitat no té per què, es pot emprar en qualsevol metodologia) i anem a començar a veure com fer codi "multiplataforma". Anem a gastar Visual Studio 2012. Creem una solució de Portable Class Library (en C#): Creem una nova classe, Dau: namespace RollDice {     public class Dau     {     } Sense cap mètode. Per què sense cap mètode? Ahí està la gràcia dels TDD (Test Driven Development, Desenvolupament Orientat a Test). Anirem omplint la classe segons fallen els tests. Ara anem a afegir una nova solució, què serà de test c#: Ens crearà una classe de test buida, li canviarem el namespace per a que siga el mateix que la classe dau: [TestClass]     public class testDau     {          [TestMethod

Hui he vist la por als ulls

Estic trist ,molt trist.Vinc de la manifestació del 9 d'octubre i, puc dir que he vist moltes coses, però el que no he vist és democràcia. He vist moltes banderes d'Espanya i blaveres dels increpadors, però no he vist democràcia. Les seues paraules eren "ven aquí fuera", "te voy a meter esa bandera por el coño", etc. He vist com manifestants fàcilment identificables entraven a provocar i la Policia Nacional no feia res per evitar-ho, però no he vist democràcia. He vist com un pare utilitzava al seu fill per provocar, i amb actitud agresiva (inclús anava a pegar-li manotada a un), però no he vist democràcia. He vist com es permetia una manifestació no autoritzada que podia alterar l'ordre públic. Segons la sacrosanta Constitució Espanyola, això és il·legal, però no he vist democràcia. He vist com la Policia Nacional tractava respectuosament, i inclús es coordinava amb els feixites. A nosaltres ens miraven amb cara de fàstic, però no he vist democràc

Reciclant un vell portàtil (i 3)

O també podria titular-se, la primera aplicació en Android. Crec que vaig a deixar d'intentar reciclar este ordinador, no pot amb l'eclipse, he intentat fer esta aplicació i m'ha costat déu i ajuda. Provaré a fer coses que necessiten entorn gràfic en un altre ordinador. Quan comence la part de servidor, si que podré gastar-lo de nou, ja que node.js (Recomanat pel meu amic Jaume) és molt lleuger, i amb la llibreta que duu windows es podrà fer els programes de sobra ;). Bo, la primera aplicació l'he modificada un poc de l'anterior (l'aspecte), i l'he deixat com en la figura. Simplement he posat un botó, i dos textView. No vaig a entrar en detalls de com es fa, de posar noms adients ni res per l'estil, ja que és una aplicació menuda i de prova. l'objectiu serà que en el textView2 (que no es veu, està davall del textView1) aparega un missatge "has apretat el botó" en el moment que apretes el botó. Anirem al fitxer principal en java, en el